Nu-i asa ca tot auzim vorbindu-se de acest Employer branding insa nu prea stim ce este si cu ce ne ajuta el.
Ce este Employer branding?
Haideti sa ne gandim putin, de ce credeti ca exista companii pentru care oamenii isi doresc sa lucreze?
Exact….pentru ca au un puternic brand de angajator, asta se numeste ca tu ca brand ai devenit ”employer by choice” adica esti in punctul in care oamenii te cauta pe tine si nu tu pe ei.
Ne aflam in punctul in care Brandingul este foarte important atunci cand recrutezi si asta inseamna ca tu ca angajator trebuie sa fii prezent in tot mediul online si sa fii vizibil prin bune practici.
De ex: daca un angajat paraseste compania, indiferent de termeni mai mult sau mai putin amiabili ai despartirii, multumeste-I public si incearca sa construiesti indiferent de context.
Nu uita ca asa cum tu ca angajator sau recruiter poti sa verifici foarte usor candidatul pe retelele de socializare si sa ceri recomandari despre el exact acelasi lucru poate sa faca si el.
Candidatilor le este mai usor ca niciodata sa cerceteze compania pentru care urmeaza sa lucreze.
Plangerile legate de un echilibru slab intre viața profesionala și cea privata și de micromanagement pot descuraja candidații, nu tot ceea ce citiți online este real, dar de obicei este un indicator/un semnal de alarma pentru candidati.
Imi amintesc ca un angajator mi-a spus recent ca ”mai nou nu mai facem noi interviuri cu candidatii, ci fac ei cu noi”.
Pai, nu e normal ca daca tu il intrebi pe om unde se vede peste 5 ani sa te intrebe si el unde te vezi tu peste 5 ani ca angajator. Oamenii isi doresc sa stie si ei daca tu esti stabil asa cum si tu iti doresti.
Traim in era digitala, o era in care totul este la un clic distanta, o era in care angajatii isi doresc mai mult decat oricand sens si calitate si nu pizza vinerea la birou sau inghetata de luni. Sigur ca e fain sa mai cream astfel de mici evenimente in care sa aratam ca focusul nu e doar pe munca. Ce e important aici este ca inghetata n u poate fi o metodata eficienta de a mai indulci viata unor oameni care nu se simt ok la locul de munca.
Aceste mici beneficii ajuta atunci cand deja ai o cultura sanatoasa si un branding de angajator puternic pentru ca in acest punct inghetata face ca cei care se simt bine sa se simta si mai bine.
Cand cultura ta organizationala e nesanatoasa astfel de beneficii pot chiar sa dauneze pentru ca e posibil ca doar sa le arati oamenilor ca lucrurile nu sunt in regula si e nevoie de astfel de beneficii ca sa mai uite de celelalate care nu merg in directia potrivita.