Din fericire pentru mine, am reusit sa plec cateva zile in concediu si de aceea am fost mai absenta din mediul online, insa cum eu sunt dupa cum stiti extrem de interesata de cultura organizationala si comportamentele oamenilor la locul de munca, desigur ca am observat in resortul unde am fost cazati anumite aspecte care tin foarte mult de Employer branding, Costumer care si Cultura organizatonala.
De cum am ajuns mi-am inceput experimentul si anume cu orice angajat am intrat in contact l-am intrebat urmatorul lucru: ”do you like your job” or ”do you love your job” , in proportie de 90% mi-au raspuns ca iubesc ceea ce fac si cred ca intelegeti si voi ca e o diferenta. Absolut toti angajatii erau foarte amabili si zambea, chiar daca salariul lor intr-o luna foarte rar depasea 150 dolari. Angajatii cu care am facut cunostinta, de cate ori ma vedeau imi spuneau ”Hello, Monica”, stiu ca e o chestiune invatata, stiu ca au facut traininguri si ca nu s-au nascut asa tam nesam gata educati sa faca costumer care, dar cu toate acestea e placut sa auzi ”Hello, Monica how are you today? Everything ok” , in conditiile in care erau 500 de camere in acel resort, deci va imaginati ca nu faceau asta doar cu noi.
I-am mai intrebat ce ii face sa fie atat de ospitalieri si unul din ospatarii de pe plaja mi-a spus: ”I know that if I take good care of you and I smile, you maybe will come back, you maybe will bring also other clients and if this resort have clients, I have a job”.
Deci pana la urma este vorba de cat castigi sau de cultura organizationala, training si recunostinta? Sunt absolut sigura ca cel care stergea pe jos sau cel care cara bagajele nu a visat toata viata lui sa faca asta, insa daca a ajuns in aceasta situatie acum nu face decat sa scoata tot ce e mai bun din jobul lui.
Eu sunt curioasa voi ce parere aveti? Abia astept sa-mi scrieti in comentearii.